TORDRE

Koreografija:  Rašid Uramdan (Nacionalni koreografski centar Grenobl)

KIC « Budo Tomović »

8. novembar u 20.00

Idejni tvorci programa koji se, u okviru FranceDanse Orient-Express-a, realizuje uz podršku  Teatroskop-a su : Francuski institut, Ministarstvo kulture i Ministarstvo za Evropu i spoljne poslove.

 

Gospodin Uramdantrupu će uz pomoć dvije plesačice izvesti koreografiju pod nazivom TORDRE. U okviru regionalne turneje će pored Podgorice posjetiti i Rumuniju, Albaniju, Kosovo i Sloveniju.

Uvrtanje kao motiv, intimnost kao pokretač. U predstavi TORDRE, Rašid Uramdan uranja u srce izvođača i sa velikom skromnošću pokazuje razgolićen ples.

Šou i kulise. Svjetlost reflektora i polutama oko njega. Strana A i strana B. Pokreti koje izvodi plesač i pokreti koji ga rastapaju. TORDRE podsmješljivo počinje uz muziku Funny Girl, američkog filmskog mjuzikla Vilijama Vajlera. Na scenu stupaju dvije  plesačice koje podvrgavaju smijehu čuvene arhetipove veličanstvenog tijela o kakvom je Brodvej maštao. Kako bi se bolje uvrtale,  ulaze u drugu priču o tijelu, intimniju i  krhkiju. Ovo je priča o dvije plesačice koje već nekoliko godina prate rad Rašida Uramdana : prva pleše u Običnim svjedocima, Sfumatu i Držeći vrijeme, a druga u Looking back, Sfumatu i Držeći vrijeme. Priča o litvanskoj plesačici Lori Judkaite, koja je vrtjeći se oko sebe do vrtoglavice, razvila lični gestovni pečat koji je prati još od djetinjstva. Priča o britanskoj plesačici Ani Hanauer koja se kreće sa zglobnom protezom za ruku, koja je istovremeno produžava i čini. I jedna i druga su na svoj način razvile sebi svojstveno umijeće i izgradile jedinstven način pokreta koji je danas njihov sastavni dio. Sa ova dva portreta koja su nastala 2014. godine, Rašid Uramdane traži skriveno mjesto gdje pokret oscilira između poezije i svjedočenja.  Nakon rada na stvaranju likova u Superstars-u i Cover-u, autobiografiji u Loin-u, istraživačkog rada u Običnim svjedocima, Rašid nastavlja sa dokumentarnim zapisom po kome je postao poznat na međunarodnoj sceni.  U pitanju je stidljivo otkrovenje, strpljivo i fino režiranje povjeravanja koje stvara hipnotizirajuću atmosferu dajući poseban kvalitet slušanju i posmatranju. Rašid Uramdan je savršen u komadu TORDRE. Svojom suptilnom vještinom kompozicije stavlja akcenat tamo gdje to zna najbolje: između neukrotive neobičnosti i blizine.

 

 

Production déléguée CCN2-Centre chorégraphique national de Grenoble — Direction Yoann Bourgeois et Rachid Ouramdane
Coproduction L’A./Rachid Ouramdane, Bonlieu – Scène nationale d’Annecy, la Bâtie – Festival de Genève
dans le cadre du projet PACT bénéficiaire du FEDER avec le programme INTERREG IV A France-Suisse
Avec le soutien du Musée de la danse, Centre chorégraphique national de Rennes et Bretagne.
Pièce créée avec le soutien du Ministère de la culture et de la communication / DRAC Île-de-France
dans le cadre de l’aide à la compagnie conventionnée et de la Région Île-de-France au titre de la permanence artistique.
Le CCN2 est financé par la Drac Auvergne – Rhône-Alpes/Ministère de la culture et de la communication,
Grenoble-Alpes Métropole, le Département de l’Isère, la Région Auvergne – Rhône -Alpes
et soutenu par l’Institut français pour les tournées internationales.

Crédit photographique Patrick Imbert